23 Şubat 2012 Perşembe

UÇUŞ SÜRESİ HESAPLAMA

QUADROLARDA UÇUŞ SÜRENİZİ TAHMİN ETMENİN EN HASSAS HESAPLAMA YÖNTEMİ

• Quadınızın tüm ağırlığını (AUW- all up weight) motorların sayısına bölün, motor başına askıda kalmak (hover) için gerekli itme kuvvetini (thrust) bulmuş olursunuz.

• Bu sayıyı 2 ile çarpın, çıkan sonuç; etkin frenleme ve kurtarma manevraları için ihtiyacınız olan maksimum itme kuvvetidir (makinanız için en doğru motor seçimi).

• Hover (askıda kalma) itme kuvvetini ve güç tüketimini not etmek için Motorla tezgah testi yapın. (W)

• Nominal pil gerilimi ile gücü bölmek (3s= 11.1V, 4S=14.8V vb.) motor başına ortalama akım dolaşımını verir. Hc(A)

• Pil kapasitesini Bc(Ah), (Motor sayısı x Hc(A)) ‘na bölün ve çıkan sonucu 60 (dakika) ile çarpın.

• Sonra, çıkan sayıyı 0,8 ile çarpın (% 20 verim kaybı)

Elde edilen değer sizin hover ve alan turunuz içindir, tabiki 3D için değildir.

Örneğin:

Quadınız tüm ağırlığı (AUW) 2000gr, dolayısıyla motor başına 500gr itme kuvveti gerekir. (ve motorunuza tam gazda 1000gr lık itiş kuvveti verebilmeli)

Her motorun 55w olması gerekir.Buda kabaca 5A lık 3s Lipo pildir. Piliniz 5000mAH ise sorun yok bu pil 5A lık bir pildir.

5A yı 4 ile çarpıyoruz = 20 bunuda 5Ah ye bölüyoruz. Çıkan sonucu 60 (dakika) ile çarpıyoruz. (5/20) x 60= 15 dakika.

Sonra % 20 kayıp için 15 dakikayı 0.8 ile çarpıyoruz =

12 dakika uçuş süresi (tahmini).

Makinanızın gezinti için ne kadar güce ihtiyacı olacağını bilmek isterseniz, ters hesaplama yapmanız gerekiyor.5000mAH 3s pil ile 15 dakika uçabiliyorsanız, tüketiminiz:

• Bc(A) x 60(dakika) / Uçuş Süresi (dakika) = 5 x 60 / 15 = 20A (veya motor başına 5A)

• Dolayısıyla nominal bir 11.1V luk 3S pil için bu değer 220W dur.(motor başına 55W)

• Sizin quadınızın ağırlığı 2000gr, böylece 2000/20 = 9.10g/W oluyor (çok ideal bir verim)

• Gerçek değerler üzerinden çalıştığımız için % 20 kayıp değerleriyle sonucu değiştirmeye gerek yok.

çeviri: kkmulticopter

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.